Eurocon 2007 – oplæsningsarrangement den kommende weekend

I denne uge skal jeg for alvor i omdrejninger med at forberede mig til præsentátion af Gudernes tusmørke “live”. Førstkommende weekend her er der oplæsningsarrangementer – både på dansk og på engelsk. Det er til det såkaldte Eurocon2007.

Eurocon 2007 er den 29. europæiske science fiction-festival, som i år for første gang afholdes i Danmark. Så der kommer en masse internationale navne, både inden for litteratur, film og videnskab.

Nu har det sådan set ikke noget med science fiction at gøre, det jeg skriver, men da jeg i brugen af myter og klassiske fortællinger skaber magi i mine fortællinger, så er det også noget for læsere med hang til fantastiske, ikke-realistiske fortællinger – og dem er der mange af til en science fiction-festival.

Læs mere på www.eurocon2007.dk

Jeg tror, at det kan blive rigtig sjovt! Der kommer masser af mennesker, der elsker Star Trek og Tolkien, der bliver debatter og oplæsninger, interviews og film … og fester og maskarader …

(Jeg spekulerede lidt på, om jeg ikke skulle dresse up som ‘Seven of Nine’ fra Star Trek til mine oplæsningsseancer … Det tror jeg, at “drengene” ville sætte pris på …😉

Opdateringer på min hjemmeside www.amvo.dk

7 kommentarer

Filed under arrangement, bog, forfatter, gudernes tusmorke, Litteratur

7 responses to “Eurocon 2007 – oplæsningsarrangement den kommende weekend

  1. Bo

    Hvis du gør det – dresser op – så sørg lige for at få taget nogle billeder. Og smid dem i bloggen. Please.

    Like

  2. Bo

    Har interviewet i Bolero været bragt? Henriette nævner det. Jeg synes ikke, jeg kan finde det på P2-hjemmesiden … ?

    Like

  3. Ja, interviewet HAR været bragt i P2’s Bolero. I lørdags den 15. september. Der er ikke noget direkte link til mit 10-minutters indslag, men du skal bare “spole” cirka 24 minutter ind i programmet, så kommer det.

    Like

  4. Thomas

    Kære A.M.,
    At dresse op som “Seven of Nine” vil helt sikkert være populært blandt drengene, men der er risiko for at du kommer til at flytte fokus fra din historie til din krop…. Hvis det er rå opmærksomhed du går efter, er der dog ingen tvivl om gevinsten🙂
    – Thomas

    Like

  5. Bo

    Jeg syntes ellers, jeg var OPMÆRKSOM — men nu har jeg hørt interviewet. Tak for det. Det var kanon-godt!

    Like

  6. Hej Anne-Marie
    Jeg har netop hørt interviewet i Bolero – det er super godt. Jeg ville virkelig ønske jeg havde mulighed for at komme til et af dine oplæsningsarrangementer. Dit fantastiske sprogbrug kommer endnu tydeligere igennem når ordene bliver sagt højt. Måske vi kan arrangere en særoplæsning for udenlandsdanskere ;-))
    (Og nu har jeg netop googlet Seven of nine, og kan kun tilslutte mig ovenstående kommentar ;-)).
    Jeg er næsten færdig med bogen og sluger den virkelig råt. Det er svært at læse den så langsomt som sproget og den store komplexitet i fortællingen fortjener fordi man bliver så tændt af pulsen og spændingen og bare MÅ vide hvad der sker på næste side.
    Så jeg har besluttet at give mig hen i drifternes vold – fare frem med lynets hast i første gennemlæsnning – og derefter starte forfra med hele trilogien i en reflekteret gennemlæsning med sørre respekt for kunsten. Det bliver helt sikkert en lige så stor nydelse anden gang!
    Stort tillykke med den flotte anmeldelse i Politiken, jeg glæder mig til at følge med på bloggen og se de næste.
    Læste i øvrigt at bogen udkommer på engelsk – hvad er tidsplanen for det, og bliver de to første osgå oversat i samme omgang. Jeg har flere ikke-danske venner som jeg ville elske at forære hele historien.
    Trist vi ikke fik set hinanden i weekenden – næste gang I er her…
    Kh
    Henriette

    Like

  7. Kæreste Henriette:
    Tusinde tak for din tilbagemelding, det glæder mig, at du er så begejstret!
    Men jeg må lige skynde mig at rette een ting: Forlaget og jeg har kun lavet prøveoversættelse på engelsk af et par kapitler for at forøge muligheden fpr salg til udlandet. Om det lykkes vil tiden vise …
    Et oplæsningsarrangement i Bruxelles kunne virkelig være sjovt – jeg har jo prøvet det engang med “Djævelens kvint” via Bruxelles Danske Forening .. . hvis du støder på nogen dér, så må du da gerne lade et par ord falde …😉
    Ja, man skal give sig i drifternes vold med jævne mellemrum … både i litteraturen og i virkeligheden … kun sådan lever man.
    Så nyd du bare resten af bogen i eet stort sus, kære Henriette. Vi tales ved!

    Like

Skriv et svar

