Planer for år 2014

År 2013 blev et stærkt udgivelsesår. Men også travlt på en måde, der stjal fokus fra den væsentligste del af mit arbejde, nemlig at skrive. Jeg udgav min sjette roman Dronningens dame, novellen Tip i antologien 360 grader og folderen Klædt af – en oversigt over erotiske bøger til Danske Biblioteksmedier. Herudover blev Brangane’s Potion udgivet på engelsk som e-bog, og min debutroman, middelalderromanen Salernos sol, blev genudgivet af mit ny forlag, Politikens Forlag. Der følger altid megen udadvendt aktivitet med udgivelser: foredrag, interviews, litteraturfestivaler … en hel masse, der er sjovt og givende, men som også gør det umuligt, i hvert fald for mig, at koncentrere mig om at skrive. Og oven i det hele kom en optræden på Den Fynske Opera i en kabaret i december; det var intenst og grænseoverskridende og afsindig spændende, men det tog med daglige prøver i Odense fem uger af mit skriveår.

År 2014 skal være et helt anderledes år. Jeg skal skrive. Og ikke meget andet. Jeg siger nej til de fleste forfatterarrangementer, og jeg er holdt op med at gå på Facebook, som kan være en stor tidsrøver. Jeg skal skrive fortsættelsen til Dronningens dame. Aftalen med forlaget er, at fortsættelsen skal udkomme i foråret 2015. Det betyder, at jeg skal aflevere manuskript i efteråret 2014. Så jeg kan se frem til ti måneders isolation og fordybelse nu. Romanen har foreløbigt arbejdstitlen Den skjulte kårde. Men jeg tror ikke, den titel holder. Romanen kommer til at udspille sig i Spanien i årene 1569 – 1571, så lige nu er jeg på vej ind i et univers af autodaféer, maurisk oprør og hofintriger i Madrid.

År 2014, vi ses igen engang til efteråret! Indtil da lever jeg i renæssancen. Godt nytår til alle!

Don_Juan_dAustriaDon Juan af Østrig, kong Philip II af Spaniens halvbror,
kommer til at spille en central rolle i næste roman

Skriv en kommentar

Filed under Uncategorized

Skriv et svar

